Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Συμφέρει πραγματικά, η απευθείας ασφάλιση από το internet;

Συμφέρει πραγματικά, η απευθείας ασφάλιση από το internet και τις τράπεζες, χωρίς την διαμεσολάβηση του ασφαλιστή ;

Του Δημήτρη Πιέτρη
Πτυχιούχου Στατιστικής και Ασφαλιστικής επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς.



Πρόσφατα παρακολουθήσαμε την προβολή της διαφημιστικής καμπάνιας ασφαλιστικής εταιρίας (μέσω θυγατρικής της) με σκοπό την απευθείας και online ασφάλιση.
Το διαφημιστικό σποτ πρόβαλλε την διαδικασία ανανέωσης του ασφαλιστήριου συμβολαίου αυτοκινήτου ως μια λυπητερή και μακάβρια διαδικασία και επισήμανε το οικονομικό όφελος από τις προσφερόμενες παροχές της εταιρίας. Αποτέλεσμα αυτού, οι αυξανόμενες αντιδράσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, τόσο για το σενάριο της διαφήμισης όσο και για την ουσιαστική παραγκώνιση τους από την διαδικασία της ασφάλισης, μιας και η κάλυψη παρέχεται τηλεφωνικά ή διαδικτυακά από υπαλλήλους της ασφαλιστικής εταιρίας.
Κάθε εταιρία έχει δικαίωμα να επιλέγει τους τρόπους προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών της μέσω των διαφορετικών δικτύων πωλήσεων. Όμως, θα πρέπει να έχει ως γνώμονα του στρατηγικού σχεδιασμού της, την μακροπρόθεσμη ικανοποίηση του καταναλωτή από την παροχή ασφάλισης και service.
Αντίστοιχο είναι το φαινόμενο που παρατηρείται στα τραπεζικά υποκαταστήματα. Απλοί υπάλληλοι οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δεν έχουν άδεια για την διαμεσολάβηση στην ασφάλιση, πωλούν στα γκισέ των τραπεζών, ασφαλιστική κάλυψη για την περιουσία και τον δανειολήπτη στα ενυπόθηκα δάνεια αλλά και στα οχήματα που έχουν αγοραστεί με δάνεια.
Συμφέρει όμως πραγματικά, η απευθείας ασφάλιση από το internet και τις τράπεζες, χωρίς την διαμεσολάβηση του ασφαλιστή ;
Στην περίπτωση της ασφάλισης μέσω internet, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, η κάλυψη παρέχεται τηλεφωνικά ή διαδικτυακά από υπαλλήλους της ασφαλιστικής εταιρίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα φθηνότερα πακέτα της, να μην περιλαμβάνουν την προμήθεια που θα έδιναν στον ασφαλιστή, αλλά και ορισμένες καλύψεις, προκειμένου να μπορούν να έχουν ανταγωνιστικό ασφάλιστρο.
Στις τράπεζες, η πρακτική που ακολουθείται είναι η μη ενημέρωση του δανειολήπτη για την ελεύθερη αναζήτηση στην αγορά του επιθυμητού ασφαλιστηρίου και την προσκόμιση του στην τράπεζα. Ορισμένοι νομίζουν ότι πιθανώς η σχέση τους με το τραπεζικό ίδρυμα να διαταραχθεί, εάν δεν αναλάβει την ασφάλιση των δανείων τους η ασφαλιστική εταιρία της τράπεζας.
Επίσης πληρώνοντας κάποιος μέσω πιστωτικής κάρτας ή με δόσεις το ασφάλιστρο, δεν κατανοεί για ποιες καλύψεις έχει ασφαλιστεί και τι ακριβώς πληρώνει, αφού το μηνιαίο κόστος μπορεί να φαίνεται μικρό αλλά τις περισσότερες φορές δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικό, σε βάρος της τσέπης του καταναλωτή.
Αρκετοί λοιπόν, προσπαθούν να παραγκωνίσουν το παγκοσμίως θεσμοθετημένο επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο ρόλος του ασφαλιστή κατά την σύναψη και την διάρκεια της ασφάλισης αλλά και τις ενέργειες που ακολουθούνται για την αποζημίωση σε ζημιογόνο ενδεχόμενο. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό εάν εντοπίσουμε πόσα φυσικά και νομικά πρόσωπα έχουν προσωπικούς ασφαλιστές.
Οι σύγχρονοι ασφαλιστές λοιπόν, διαθέτουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος που τους χορηγείται από το επαγγελματικό επιμελητήριο. Η άδεια αυτή παρέχεται μετά από έναν κύκλο σεμιναρίων και γραπτών εξετάσεων, αποκλείοντας έτσι την δυνατότητα στον οποιοδήποτε να «το παίζει» ασφαλιστής.
Αρκεί να αναφέρω ότι η άδεια ανανεώνεται ανά 3 χρόνια και απαιτεί την μη πτώχευση, το λευκό ποινικό μητρώο, την κατάθεση φορολογικών δηλώσεων των τριών τελευταίων ετών και την προσκόμιση ασφαλιστήριου συμβολαίου για την αστική ευθύνη του έως 1,5 εκατ. ευρώ, που σχετίζεται με λάθη και παραλείψεις για το σύνολο των εργασιών του.
Τουλάχιστον εγώ δεν γνωρίζω κάποιο άλλο επάγγελμα με έλεγχο τόσο για την χορήγηση όσο και για την ανανέωση της άδειας.
Εν κατακλείδι, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον ασφαλιστή έναντι των απρόσωπων αυτών μορφών πώλησης. Γιατί είναι αυτός που μπορεί να ερευνήσει για λογαριασμό σας την αγορά και να σας προτείνει εναλλακτικές προτάσεις, να επιλέγει τις καλύψεις που ικανοποιούν τις ανάγκες σας και να προβαίνει σε τροποποιήσεις, να σας παρέχει ασφαλιστικές συμβουλές για τα θέματα που σας απασχολούν και να μπορεί να διαχειρίζεται την ζημιά σας.
ΠΗΓΗ: http://pietris.wordpress.com/